• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min chans att få medlemslån - avvakta?

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Åh, tack
Japp. Jag brände en FF på skit Swedbank som hade erbjudande med låg/fast ränta för alla. Trots att jag hade personligt fysiskt möte med rådgivare på ett Swedbank kontor så sa han ingenting om detta med 100% av inkomsten som en gräns (hade blanco x 1.2 av inkomsten då) utan rekommenderade mig att söka. Och såklart avslag med hänvisning till detta. Jag krigade i veckor och klagade till deras ombudsman etc inte för att få lånet ändå utan att den jävla rådgivaren fick mig att bränna en FF helt i onödan. Var så förbannad. Såklart fick man knappt nåt svar. Hatar Swedbank, aldrig aldrig mer.

sorry.. men hoppas det går vägen för dig TS! Detta var ju 2020 typ så inget som betyder nåt idag.
Åh, tack. Men det är nog tyvärr ännu värre idag:-(. Nåväl, kanske lika bra att inte ha för höga förväntningar. Men inser att jag borde 350 K på Ikano istället.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Squashen

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
765
Mottagna reaktioner
733
Poäng
657
Åh, tack
Åh, tack. Men det är nog tyvärr ännu värre idag:-(. Nåväl, kanske lika bra att inte ha för höga förväntningar. Men inser att jag borde 350 K på Ikano istället.
Min största invändning var ifall de nu har en sån jäkla strikt regel ristad i sten - varför skriver ni inte det så folk inte ansöker i onödan?? När jag fyllde i min lön och sen mina nuvarande skulder i deras webformulär - låt det bli rött när man har mer än en årsinkomst i skulder så man inte kan gå vidare!
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Inget besked ännu. Mer än att betyget på UC steg från 0.3 till 0.5. inte så farligt ändå. Säger Swedbank nej (högst troligt som det verkar) så chansar jag nog på ett försök hos Ikano på 350 K (de har tydligen också rak amortering). Har ändå ingen större nytta av ett (relativt) bra UC-betyg nu utan får annars ställa in mig på att amortera mera :)
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Jäkla nötter. Haft Swedbank i 30 år och alltid skött mina betalningar, har sänkt mina fasta utgifter (främst hyran) med typ 5000 i månaden, hade 0.3 hos UC, har betalat av båda mina kreditkort (bland annat det på Swedbank) och ökat min inkomst (bland annat tack före ett extrajobb). Ekonomin ser betydligt bättre ut än på många år. Men nej då, jag har tydligen inte "förutsättningar" att lägga om ett lån som skulle ge mig ytterligare lite bättre ekonomiskt läge. De borde jobba en del på formuleringarna vid avslag så de känns lite mer trovärdiga :-(
 

Bilagor

  • IMG_20240906_115332.jpg
    IMG_20240906_115332.jpg
    166.7 KB · Visningar: 82

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Blir av med en ff nu i september och sen en i oktober. Då kommer jag söka på Ikano istället. Återkommer med uppdatering kring det:)
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Tråkigt, men bra att du håller humöret uppe och kämpar på i några månader till.
Tack. Som tur var kom den här tanken att söka medlemslån ganska spontant. Alltså inget jag egentligen hade planerat så länge. Tur det, för i så fall hade nog besvikelsen varit mycket större. Nu känner jag mig mest irriterad och funderar seriöst på att byta bank. Varför vara lojal med dem decennium efter decennium när de inte de visar någon större lojalitet till en så "gammal" kund som alltid skött sina betalningar till dem (och alla andra).

Och jag var ju lite förvarnad innan, inte minst i den här tråden. Swedbank tar kort sagt ingen större hänsyn till hur ens ekonomi ser ut i stort, utan tycks ha en enkel regel för vilka de beviljar och inte. Och jag kan bara hålla med om att det vore sjysst att bjuda på den informationen i så fall innan folk söker.
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Swedbank sökte jag lån hos på ett kontor en gång för länge sedan. En väldigt ung anställd tog emot mina papper och sa att det här skulle gå bra. Sen hörde jag aldrig nåt mer från banken.
 

Hopp123

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
17 Mars 2023
Meddelanden
218
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Tack. Som tur var kom den här tanken att söka medlemslån ganska spontant. Alltså inget jag egentligen hade planerat så länge. Tur det, för i så fall hade nog besvikelsen varit mycket större. Nu känner jag mig mest irriterad och funderar seriöst på att byta bank. Varför vara lojal med dem decennium efter decennium när de inte de visar någon större lojalitet till en så "gammal" kund som alltid skött sina betalningar till dem (och alla andra).

Och jag var ju lite förvarnad innan, inte minst i den här tråden. Swedbank tar kort sagt ingen större hänsyn till hur ens ekonomi ser ut i stort, utan tycks ha en enkel regel för vilka de beviljar och inte. Och jag kan bara hålla med om att det vore sjysst att bjuda på den informationen i så fall innan folk söker.
Har själv haft banken så länge jag kan minnas. Har dock förstått att banken är ”too big” för individuella bedömningar när det kommer till privatlån för den stora massan. Här använder de förmodligen enkom datastyrd behandling, om man inte är förmögen eller har tillgångar värda att pantsätta.
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Blev av med ytterligare en ff idag och testade att söka 350 K (allt för att lösa annat angivet) direkt hos Ikano (som ju kör med rak amortering). Men det blev nej där också tyvärr:-(

Nåväl, bara kämpa på med ursprungsplanen att amortera ner de olika annilutetslånen
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp